Pro tvůrce webu

Literatura

webové prezentace

  • GASSTON, Peter. Moderní web. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4345-2.
    • základy triády HTML + CSS + Javascript
  • ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2014. ISBN 978-80-87923-01-6.
    • konceptuální návrh webu, komunikace s klientem
  • CASTRO, Elizabeth a Bruce HYSLOP. HTML5 a CSS3: názorný průvodce tvorbou WWW stránek. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3733-8.
    • méně aktuální, ale podrobný průvodce tvorbou moderního webu (sémantické HTML5 značky apod.)
  • ŠESTÁKOVÁ, Lucie. WordPress: vlastní web bez programování. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3832-8.
    • velmi základní úvod do WordPressu, pro úplně začátečníky, z velké části popis tlačítek a odkazů
  • COOPER, Nate a Kim GEE. Vytvoř si [ku:l] web. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4586-9.
    • popularizující publikace ve formě komiksu
  • HATTER, Clyde. Tvořte kódy: navrhněte si svou webovou stránku. Praha: Egmont ČR, 2016. ISBN 978-80-252-3003-9.
    • příručka komunity CoderDojo popularuzjící tvorbu webu mezi mládeží 7 - 17 let

webové aplikace

  • GASSTON, Peter. Moderní web. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4345-2.
    • základy triády HTML + CSS + Javascript
  • PEHLIVANIAN, Ara a Don NGUYEN. JavaScript okamžitě. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4163-2.
    • základní přehled velké části Javascriptu
  • HOPKINS, Callum. PHP okamžitě. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4196-0.
    • základy PHP
  • ŽÁRA, Ondřej. JavaScript: programátorské techniky a webové technologie. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4573-9.
    • ukazuje možnosti Javascriptu na tvorbě hry Atomy
  • CASTLEDINE, Earle, Myles EFTOS a Max WHEELER. Vytváříme mobilní web a aplikace pro chytré telefony a tablety. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3763-5.

eshopy

  • MIKULÁŠKOVÁ, Petra a Mirek SEDLÁK. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 9788025143834.
    • zahrnuje množství aspektů i mimo tvorbu webu
  • BELEŠČÁK, Dušan. Vytváříme e-shop ve WordPressu: pomocí WooCommerce. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4153-3.

grafika, design

  • KRUG, Steve. Web design - nenuťte uživatele přemýšlet!. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1291-8.
    • kredo webového UX
  • GASSTON, Peter. CSS3. Brno: Computer Press, 2016. ISBN 978-80-251-4641-5.
    • současné (2016) nové moduly CSS3 ("CSS4")
  • DOMES, Martin. 333 tipů a triků pro CSS. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3366-8.
  • SHARKIE, Craig a Andrew FISHER. Responzivní webdesign: okamžitě. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4384-1.
    • responzivní rozvržení, obrázky, obsah, některé techniky jsou velmi zajímavé
  • BÖTTIGHEIMER, Armin. Vytváříme grafiku webu ve Photoshopu: průvodce tvorbou ikon, bannerů a navigačních panelů. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3485-6.
    • tipy na úpravu grafiky pro web

marketing

  • DOMES, Martin. SEO: jednoduše. Brno: Computer Press, 2011. Naučte se za víkend (Computer Press). ISBN 978-80-251-3456-6.
    • SEO nového věku, doporučuji nad všechny zázračné SEO weby a publikace
  • ŠENKAPOUN, Pavel. Webcopywriting pro samouky: průvodce moderního marketéra a podnikatele po webovém obsahu. Brno: Zoner Press, 2015. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-176-9.
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0.
  • PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4152-6.
  • JANOUCH, Viktor. 333 tipů a triků pro internetový marketing: [sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik]. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3402-3.
  • HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting: podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3269-2.
  • MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0.
  • FOX, Vanessa. Marketing ve věku společnosti Google: využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3357-6.
  • CARLIN, Patricia. Jak udělat z vaší kočky internetovou celebritu: cesta k finanční svobodě. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4350-6.

email

  • HLAVENKA, Jiří. Používáme, využíváme [a zneužíváme] e-mail. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-722-6606-3.
  • TAYLOR, Shirley. E-mailová etiketa: podrobný rádce, jak efektivně využívat elektronickou poštu v profesním i v soukromém životě a psát zdvořilé, jasné a srozumitelné zprávy. Praha: Knižní klub, 2009. ISBN 978-80-242-2679-8.
  • WOLFE, Paul, Charlie SCOTT a Mike ERWIN. Antispam: metody, nástroje a utility pro ochranu před spamem. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0479-6.

Chcete si web raději nechat vytvořit?

kontaktujte nás

Zajímají Vás naše hotové projekty?

Vytvořené webové stránky si můžete prohlédnout v sekci Projekty.